måndag 22 oktober 2012

Kastanjer

Sonen springer och letar fina höstlöv.


Var ute i ett kyligt Nolhaga i Alingsås idag med barnen. Vi plockade massor av kastanjer. När vi kom hem igen så sprutade pysselideerna ur mitt huvud, jag gjorde en gubbe med kastanjer och tandpetare.
 Sonen satte ihop kastanjer och tandpetare.



















Jag ville göra en krans att ha på dörren, har gjort det 2 år tidigare. 2011 (hamnade tydligen inte i bloggen) och 2010.
Tog lite grov ståltråd ( från ett gammalt staket) trädde på kastanjer som jag borrat hål i , formade till ett hjärta, knöt på ett par rosetter i orange band. Och så upp på dörren. Jag blev riktigt nöjd och det tog väl ca 40 min max att borra, trä på, forma och knyta rosetter. 




En del kastanjer "torkade" jag i ett par timmar i ugnen sedan tog jag en vid skål satte i en ljuslykta i skålen och fyllde sedan på med kastanjer runt om för en höstig dekoration.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar