torsdag 14 januari 2010

Ny leksak/hjälpmedel


Får ofta kramp i framförallt högerhanden då jag virkar vilket gör att jag bara kan virka korta stunder åt gången. Men nu har jag köpt något som är kanon. En virknål med lampa som är ergonomisk. Testade den första gången igår och virkade i över 2 timmar utan att få ont. Att det dessutom är en lampa i nålen gör att jag kommit en bra bit på sista julklappen jag virkar på, eftersom jag nu ser vad jag gör. Hoppas att den skall bli klar innan helgen slut så att mottagaren kan få den under nästa vecka ;-)

Köpte även en bok med mönster på turtleback jackets. tyckte att de var såå fina när jag ramlade över en bild på en sådan i en blogg. Så var det så bra att hon hade en webshop där hon hade mönsterbok och det var även där jag köpte virknålen.

Har även ropat hem raggsocksgarn på tradera så jag skall testa på det också.

Eftersom jag inte kom någon vart på julklappen så startade jag ett stickprojekt till mig själv. det skall bli en hals/huvudvärmare stickad på rundsticka på frihand, blir som en stor benvärmare som man trär runt halsen och kan dra upp över huvudet. (Bild kommer senare då den är klar) Hoppas att jag blir klar innan vintern är slut.

1 kommentar:

  1. Hej

    Så kul att ha hittat till din blog. Och smart virknål, särskilt om man ska virka i smyg när övriga i närheten sover :D

    Jag tittar in igen!

    SvaraRadera