söndag 15 augusti 2010

2 års present

Kompisens dotter fyller 2 på tisdag men idag hade de kalas. Eftersom det kommer ett syskon till vintern sydde jag en Mai-Tai till dockorna.
Mönstret är egenkonstruerat efter att ha surfat runt på olika sidor både svenska och amerikanske där det funnits Mai-Tai mönster men även andra typer av bärselar.
En blogg jag verkligen gillade var Pilotta som hade sytt flera olika selar. Jag blev verkligen inspirerad av henne.



På bilden är det min 2 årige son som poserar med docka i Mai-Tai. Efetr teste sydde jag på mer kardborre i midjebandet för att kunna spänna åt den runt midjan på bäraren bättre. Den är sydd så det finns inget fram eller bak på den utan man kan välja om man vill ha ränderna vågrätt eller lodrätt. Tyget är från Ikea.
Sonen blev arg då jag tog den av honom så jag får helt enkelt sy en till honom och hans dockor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar