fredag 5 november 2010

Höst

Va en snabbis inne på LIDL i måndags och kunde bara inte motstå dessa fina virknålar. De kostade 10:- för 3 st och fanns i 2 olika storleks intervall och färgen, så jag köpte ett va varje set. Det ena setet var stl 5, 6 och 7 och det andra setet var 8, 9 och 10. De vägen typ ingenting och har ännu inte testat om de är bra att virka med, men de var ju bara så snygga dessa "godis" virknålar.

Det är ett toppen väder idag så jag tog sekatören ett par hinkar och 2.5 åringen o knallade ut i skogen ett stenkast från huset och "plockade" lite granris, lingon ris och ljung. Hittade även någon typ av slingerväxt som fick följa med tillbaka in på gården. började med hjälp av slingerväxten och granriset binda en krans som jag sedan dekorerade med ljung och lingonris. då den vart lite tråkig gick jag in i snör/band gömman och hämtade ett rött band och ett rött snöre som fick bli rosett och upphängning. Blev väldigt nöjd. Hoppas den håller sig någolunda länge i vinter. Det bästa är ju att när den vissnat eller vi ledsnat på den tar jag bara bort det röda sedan lägger jag tillbaka den i skogen så får den komma tillbaka i naturen, där den får förmultna eftersom allt är organiskt.

Har idag även börjat spåna på sonens maskerad dräkt till höstfesten på dagis om en vecka. Vad det blir... det får ni se om en vecka då den är klar (förhoppningsvis) förra året sydde jag ju en Pingvindräkt som ni kan se i detta inlägget.

Jag har sedan någon vecka tillbaka börjat på raggsockar till mig själv efter detta mönster, har kommit så pass att hälen på socka 1 nästan e klar. Jag fick repa upp hälen en gång då sockan blev för kort och jag hade missförstått mönstret, men nu har jag förstått hur jag gör och hoppas kunna ha åtminstonde ena sockan klar innan helgen e slut. Tror jag skall köpa såna där anti halk pluttar (vet inte vad de heter men har sett i närmsta garnaffären) och sätta på så kan jag ha dem när jag jobbar.

1 kommentar:

  1. Vilken fin krans! Skönt när man bara kan strosa ut och spontanfixa... varför kommer jag aldrig på sånt.?

    SvaraRadera