tisdag 19 juli 2011

Handledsvärmare

Det är inte ofta sambon vill ha något hemgjort till sig själv förutom att få kläder lagade eller upplagda. Så när han efter att ha testat alla möjliga handledsskydd under hösten vintern mot sina onda handleder och kommit fram till att en sort som värmde lite var de som hjälpte bäst men att de inte värmde tillräckligt stor yta föreslog jag att jag kunde sy ett par. Han var lite tveksam för han ville att de skulle vara diskreta eftersom de skulle användas på jobbet (jobbar som programmerare).
Letade runt lite på nätet och hittade mönster och tetorial hos Snoddas.
Klippte till ett par i svart trikå från en slaktad tröja och vit fleece från en pläd inköpt på coop för att användas när jag fodrade en virkad mössa under hösten.
Sydde ihop och den testades. Men eftersom jag inte har någon OL maskin så blev sömmarna inte så snygga och den var dessutom för kort. Jag klippte ut nya bitar och vändsydde sömmen framme vid fingrarna o vek in kanterna i andra änden och sydde med elastisk raksöm. Denna blev sambon nöjd med och jag sydde då en till så han fick ett par.
Detta par har använts flitigt under våren och jag skall försöka sy ett par till under semestern så att han har 2 par till vintern så att de kan tvättas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar