måndag 27 februari 2012

Spisen

Jag har en son på 3.5 år och han gillar att leka "matlagning" doch har han för litet rum eller för mycket saker hur man vill se det, så någon leksaksspis får inte plats. Men en pysslig mamma vill ju att sonen skall kunna ha en leksaksspis vad gör man då? Jo jag köpte en låda på det stora varuhuset, som får plats i sonens bokhylla. Den är i trä och har ett lock.

Sonen fick hjälpa till att först montera lådan och sedan måla den i en blå acrylfärg, liknande nyans som de plast backar vi har sedan innan.

Sedan tog jag lite blandat runt porslin för att få runda plattor jag målade i röd acryl och resten i svart acryl.








För att få en tåligare och glansigare yta har jag lackat spisplattan med klarlack. Skrev även KÖK med klarlack på lådan så vet man vad som finns i.




Nu bor köksleksakerna i lådan när de inte används och sonen har en spis som inte tar extraplats och passar perfekt i hans rum. Dessutom fick mamman utlopp för sin kreativitet ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar